برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

کشور روسیه یکی از بزرگترین کشورهای جهان و پهناورترین کشور دنیا به حساب می اید که در شمال قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. این کشور از کشورهایی می باشد که آموزش با کیفیت و ارزان قیمت را به متقاضیان خارجی در امور کار خود قرار داده است. دانشگاه های این کشور را میتوان از معتبرترین و با افتخارترین دانششگاه های دنیا به حساب آورد که توانسته اند در حوزه های مختلف به خصوص در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دنیا جایگاه خاصی را برای خود دست و پا کنند. مدارک دانشگاه ای این کشور اکثرا دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور ایران نیز هستند به همین دلیل سالانه متقاضیان زیادی از کشورمان برای تحصیل در کشور روسیه به این کشور مهاجرت می نمایند تا بتوانند مدارک قابل قبولی را در این کشور بدست آورند. متقاضیان ایرانی می توانند بدون دغدغه ی این مورد که مدرک کارشناسی خود را از کدام دانشگاهها ی ایران کسب کرده اند برای پذیرش در دانشگاهای روسیه اقدام کنند.

در این مقاله سعی شده است به طور کامل به تمامی دغدغه هایی که شما دانشجویان عزیز جهت تحصیل در روسیه نیاز دارید بپردازیم. کشور روسیه دارای دانشگاه ها و مراکز علمی بسیاری است که از این میان چندین دانشگاه این کشور دارای رتبه های علمی بسیار بالا می باشند.

اکثر دانشگاه های کشور روسیه دارای رتبه های خوبی در نظام های ارزشگذاری می باشند که میتوان به نظام ارزشگذاری تایمز اشاره کرد که به رتبه هایی زیر هزار یا زیر ۵۰۰ دنیا را برای دانشگاه ها در نظر میگیرد. از جمله دانشگاه هایی که در این کشور چه در رشته های فنی مهندسی و چه در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی دارای رتبه های بالایی می باشند، می توان به دانشگاه هایی همچون دانشگاه ملی لومونوسوف شهر مسکو و یا دانشگاه ملی سنت پترزبورگ و یا همچنین دانشگاه نووسیبیرسک منطقه سیبری اشاره کرد که همگی دارای رتبه هایی زیر ۵۰۰ در جهان می باشند و از این نظر دارای نگاه های ویژه ای به خود اختصاص داده اند.

همانطور که در جزیان می باشید تحصیل در خارج از کشور دارای شرایطی مختص به خود می باشد. برخی از اصلی ترین این موارد داشتن تسلط به زبان های رسمی آن کشور ها که اکثرا انگلیسی می باشند، را در بر میگیرد. همچنین در بسیاری از موارد شما باید دارای مدرک زبان آیلتس با نمره های بسیار بالا خواهید بود تا بتوانید جهت ورود به این دانشگاه ها درخواست خود را ثبت نمایید. از دیگر شرایط تحصیل در خارج از کشور داشتن رزومه و سطح علمی بالا با داشتن نمره هایی در سطح عالی در دوران دبیرستان و یا دانشگاه می باشد. موارد اشاره شده از بدیهی ترین الزامات ارائه درخواست به دانشگاه های کشور های اروپایی و یا آمریکایی می باشد.

اما این را باید بدانید شرایط تحصیل در روسیه این گونه نمی باشد

برای تحصیل در روسیه این را باید بدانید که در این کشور ارائه دروس در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی و همچنین مهندسی در بسیاری از دانشگاه ها به زبان روسی ارائه می گردد اما بسیاری از این دانشگاه ها این رشته ها را در دیگر زبان ها از جمله انگلیسی نیز ارائه می دهند، حال متقاضی باید چه کند؟

مهمترین نکته ای که به عنوان یک دانشجو و متقاضی تحصیل در روسیه باید بدانید این است که دانشگاه های روسیه از شما برای پذیرش ، مدرک زبان درخواست نمی کنند. این به چه معنی است؟ یعنی شما می توانید در رشته های پزشکی در این کشور ادامه تحصیل بدهید و همچنین در روسیه به زبان انگلیسی درس بخوانید!  و برای ورود و دریافت پذیرش دانشگاه نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارید.!

همانطور که می دانیم ما در ایران در ۱۲ سال تحصیل بعلاوه دانشگاه رشته زبان انگلیسی را مطالعه می کنیم و همچنین بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان ایرانی به کلاس های آموزش زبان انگلیسی بیرون از محل تحصیل خود نیز وارد می شوند.! پس همه دانشجویان یا محصلان ایرانی دارای پایه نسبتا مناسبی از دانش انگلیسی می باشند و باید بدانید همین دانش برای شما جهت تحصیل در روسیه کفایت میکند!!

تحصیل در روسیه نیازی به داشتن مدرک زبان چه انگلیسی و یا چه روسی ندارد! شما فقط با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید از هر دانشگاهی در این کشور پذیرش بگیرید!!

 

دیگر چه موضوعاتی را باید بدانیم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره گردید، دانشگاه های روسیه به طور عمومی به زبان روسی رشته های درسی را ارائه می نمایند. شما می توانید وارد “کورس روسی” رشته مورد نظرتان نیز بشوید. اما برای این موضوع باید دانشی از زبان روسی داشته باشید. اما زبان روسی را از کجا یاد بگیریم؟

اکثر دانشگاه های روسیه دوره ای به نام دوره پادفک زبان روسی را برگذار می نمایند. این دوره که به دو صورت برای گروه های علوم پزشکی و یا گروه مهندسی برگذار می شود شامل دروسی است که دروس آماده سازی دانشجویان خارجی می باشد که به زبان روسی آگاهی ندارند.

پادفک روسی، دوره ای آموزشی است که زیر نظر دانشگاه های روسیه برگزار می گردد و فرد متقاضی برای تحصیل در کورس های اصلی دانشگاه های روسیه به این مدرک نیاز ندارد و موجبات امادگی فرد متقاضی  برای ورود به دانشگاه های روسیه است. این دوره شامل ارائه آموزش دروس زبان روسی و همچنین برخی دیگر از دروس پایه همچون شیمی و زیست شناسی به زبان روسی می باشد. کیفیت دوره های پادفک به میزان زمان آموزشی و همچنین کلاس های اضافه آن بر می گردد. مسئولین دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در دوره پادفک این دانشگاه به غیر از ۹۰۰ ساعت کلاس آموزشی، برنامه های کمک آموزشی فراوان دیگری نیز به دانشجویان خود ارائه می کنند. دارا بودن خوابگاه های نوساز و اختصاصی برای دانشجویان دوره پادفک دانشگاه ملی سنت پترزبورگ به علاوه امکان استفاده از تمامی امکانات دانشگاه برای دانشجویان از بزرگترین مزایای تحصیل در دوره پادفک دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می باشد. شهریه دوره پادفک دانشگاه ملی سنت پترزبورگ مبلغی در حدود ۶ هزار دلار می باشد و ما در گروه اعزام دانشجو به روسیه روس تحصیل به طور تضمینی پذیرش شما برای دوره پادفک این دانشگاه را برای شما دریافت می کنیم.

حالا ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چرا باید به زبان روسی در دانشگاه تحصیل نماییم؟! و یا اینکه این سوال برایتان پیش آمده باشد که به چه زبانی در دانشگاه های روسیه درس بخوانیم؟؟

جواب این سوال را چگونه بیابیم؟

متقاضی پیش از اقدام برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های خارج از کشور باید به این موضوع فکر نماید که پس از اتمام دوران تحصیل خود می خواهد به کشور باز گردد و یا برای ادامه زندگی برنامه دیگری دارد؟ و یا اینکه دانشگاهی که در آن به ادامه تحصیل می پردازد آیا ارزش درس خواندن را دارد یا خیر؟ و یا اینکه شهریه ای که برای این دانشگاه هزینه می نماید منصفانه است؟ یا خیر..

برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا گفت که اگر قصد بازگشت به کشور را دارید در ابتدا باید بفهمید که دانشگاه انتخابی شما در خارج از کشور جزو لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران و یا لیست اعلامی دانشگاه های مورد تائید از نظر وزارت علوم و تحقیقات ایران، قرار دارد یا خیر؟

لیست دانشگاه های مورد تائید ایران چیست؟

در کشور ایران دو وزارت خانه علوم و تحقیقات و وزارت بهداشت و درمان کشورمان هرساله دانشگاه های کشور های دیگر جهان را مورد ارزیابی قرار می دهند و لیستی برای هر کشور آماده می نمایند و اعلام می کنند که دانشگاه هایی که در داخل این لیست قرار دارد مورد تائید ایران هست یا خیر. این به این معنی است که فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها و اخذ مدرک کارشناسی و یا مدارک بالاتر همچون دکترا و دکترای تخصصی به مانند فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های داخلی ایران خواهد بود و مدرک شما پس از فارغ التحصیلی در ایران ارزشیابی خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. اما اگر دانشگاه شما در دال این لیست قرار نداشته باشد، مدرک دریافتی شما نیز در ایران دارای ارزش نخواهد بود.

به همین جهت با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور روسیه جهت ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی به کشور روسیه وارد می شوند، لذا ما در ادامه بیشتر راجع به ورود به رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی روسیه برای شما صحبت خواهیم کرد. همچنین امسال یکی از الزامات این وزارت هانه داشتن مدرک زبان تورفل می باشد که به لیست الزامات در تحصیل در روسیه اضافه شده است که میتوانید درباره ان در این لینک بخوانید.

در مطالب دیگر سایت سعی داریم به سوالات دیگر شما نیز جواب بدهیم…

شما میتوانید با رفتن به صفحه های دیگر سایت به دیگر سوالاتی که دارید مراجعه کرده و جواب خود را بیابید.

 

شرکت روس پدیا یکی از شرکت های معتبر و زیر مجموعه شرکت ستاره داوود می باشد که شرکتی ثبت شده در روسیه برای کمک به هم وطنان عزیز برای تحصیل و .. در کشور روسیه می باشد

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید