برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دانشگاه اوفا

دانشگاه اوفا

دانشگاه ایالتی علوم پزشکی و دندانپزشکی اوفا

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور روسیه دانشگاه اوفا می باشد که به دانشگاه علوم پزشکی اوفا نیز مشهور است که یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور روسیه در حوزه علوم پزشکی می باشد. با توجه بر این که ساختار این دانشگاه بر حسب شهریه کم و فرایند پذیرش آسان بنا نهاده شده است در بین متقاضیان بین المللی برای مطالعات پزشکی یکی از دانشگاه های محبوب در کشور روسیه به حساب می آید.

دانشگاه ایالتی علوم پزشکی باشکیرستان  یا به اختصار ( اوفا ) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در کشور روسیه به مرکزشیت علوم پزشکی و داروسازی ایالت باشکیرستان روسیه می باشد که این دانشگاه در سال ۱۹۳۲ در این ایالت بنا نهاده شده است.

شهر اوفا که این دانشگاه نیز به این اسم بنا شده است مرکزیت ایالت باشکریستان را دارا می باشد ، این شهر یکی از زیباترین و بزرگترین شهرها در فدراسیون روسیه می باشد. در ابتدای تاسیس این دانشگاه ، این دانشگاه تنها یک دانشکده داشت که آن نیز دانشکده پزشکی عمومی بود و پس از مدتی در سال ۱۹۶۱ دانشکده دندانپزشکی و بعدها میکروبیولوژی و داروسازی نیز در سال های ۱۹۷۰ به بعد به این دانشگاه اضافه گردید.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل رایگان در روسیه این لینک را مطالعه کنید.

 

این را نیز باید توجه داشته باشید که تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه اوفا به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می گردد و همچنین باید پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه مطابق اعلام وزارت درمان و آموزش پزشکی کشور می توانید با ۳ روش مدرک خود را برای ایران ارزشیابی کنید. همچنین شما باید برای ارائه مدرک خود به وزارت درمان کشورمان ایران باید مدرک زبان روسی تورفل را نیز داشته باشید.

امروزه این دانشگاه دارای پنج دانشکده مختلف می باشد که همان طور که در بالا نیز گفته شد به:

دانشکده پزشکی عمومی

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده اطفال

دانشکده داروسازی

دانشکده علوم پیشگیری

 این دانشگاه برنامه های آموزشی در سطوح مختلف را برای متقاضیان در رشته های مختلف ارائه می دهد:

۱) دوره های پیش دانشگاهی (سال پایه یا سال مقدماتی)

۲) آموزش حرفه ای (پرستاران و پرستاران دندانپزشکی)

۳) دوره های کارشناسی

۴) دوره های تحصیلات تکمیلی (دکتری و رزيدنتسى)

  • پزشكى عمومى ٦ سال
  • پزشكى أطفال ٦ سال
  • داروسازى ٥ سال
  • دندان پزشكى ٥ سال
  • بيولوژى

 

طول دورهاى تخصصی در دانشگاه ایالتی اوفا به شرح زیر می باشد

رزيدنسى ٢تا ٣ سال

فوق تخصص ٣ تا ٤ سال

این دانشگاه در چند سال گذشته در رتبه ۱۰ بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور روسیه را به خود اختصاص داده بوده است که این رتبه هم اکنون ۲۲ در بین دانشگاه های این کشور قرار گرفته است. دانشگاه پزشکی ایالتی اوفا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم روسیه را دارا می باشد که مبنی بر تعلیم و تربیت و ارائه برنامه های آموزشی به دانشجویان بین المللی می باشد. . امروزه این دانشگاه محفل یکی از بزرگترین مراکز علمی پژوهشی بوده که محققان و پزشکان علوم بنیادین روش های هدفمند و نوین علوم پزشکی را مطابف متد روز جهان فرا می گیرند.

دانشگاه اوفا امروزه در تعامل کامل با سازمان بهداشت جهانی یا همان (who) می باشد و با همچنین با بسیاری از موسسات اموزش عالی در سراسر جهان ارتباط بسیار بالایی را دارد .

دانشگاه اوفا هم اکنون دانشجویان بیش از ۳۰ کشور دنیا را در خود جای داده است و این دانشجویان توانسته اند به راحتی با محیط خوب و اموزشی این دانشگاه ارتباط برقرار کرده و به تحصیل در رشته های علوم پزشکی مشغول تحصیل باشند. در دوره آموزش پزشکی دانشجویان خارجی تا کنون بیش از ۲۵۰۰ پزشک، دندانپزشک و متخصص اطفال از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند. لازم به ذکر است این دانشگاه مجوز برگذاری دوره های علوم پزشکی به زبان انگلیسی را دارا می باشد که دانشجویان بین المللی که دارای تسلطی نسبی به زبان انگلیسی می باشند بدون آموختن زبان روسی در بدو ورود می توانند در کورس یک رشته مورد نظر به تحصیل به زبان انگلیسی بپردازند.

این دانشگاه در حال حاضر شامل ۶۱۵ پردیس و دانشکده و .. می باشد که شامل بیش از ۸ هزار دانشجوی رشته پزشکی عمومی و بیش از ۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی تمام وقت در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و اطفال می باشد.

دانشکده پزشکی دانشگاه اوفا متخصصان بیماری های داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان ، روانپزشکی ، دهان و دندان ، پوست و ونولوژی ، بیماری های عفونی و غیره را پرورش می دهد و بخش های مختلف این دانشکده به مدرن ترین تجهیزات روز پزشکی دنیا مجهز می باشد.

دانشگاه پزشکی اوفا یک بیمارستان تخصصی داخلی، کلینیک های تخصصی دندانپزشکی، آزمایشگاه های بیماری عفونی، چندین کتابخانه بزرگ و همچنین سالن ها و امکانات ورزشی، پنج خوابگاه خصوصی و غیره می باشد.

 

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید