برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو مسکو

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو مسکو

یکی از بهترین دانشگاه های کشور فرانسه که رشته دندان پزشکی در آن یکی از بهترین رشته های آموزشی است دانشگاه تخصصی سماشکو مسکو است. دانشگاه سماشکو مسکو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در کشور روسیه شناخته میشود که این دانشگاه یکی از چند دانشگاهی است که مورد تایید کشور ایران و وزارت بهداشت و درمان در سال ۲۰۲۱ نیز بوده است. دانشگاه سماشکو مسکو و یا دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی ایالتی  مسکو در قرن توزدهم میلادی تاسیس شد این دانشگاه در سال ۱۸۹۲ میلادی افتتاح گردیده است و پس از گذشت چند سال از تاسیس این دانشگاه دولت این کشور که با معظلات دندان پزشکی مردم مواجه بود این دانشگاه را به خانه دندان پزشکی شوروی سابق تبدیل کرد.

دانشگاه سماشکو مسکو از اولین روز های آغاز به کار خود تمرکز اصلی خود را به تربیت و آموزش متخصصین واجد شرایط علوم پزشکی و دندان پزشکی قرار داد. دانشگاه سماشکو مسکو در طول این سال ها دانشمندان برجسته ای از سرتاسر کشور پهناور روسیه را تربیت نموده است و به دنیا هدیه نموده است . دانشگاه سماشکو مسکو حال به لطف دانش علوم پزشکی و به لطف تلاش های آنها رشته دندان پزشکی به یکی از مهمترین رشته های پزشکی در دانشگاه های روسیه بدل شده است.

دانشکده های دانشکده سماشکو مسکو به ۱۱ دانشکده مختلف میرسد که میتوان به دانشکده های گروه پزشکی به مانند دانشکده دندان پزشکی و پزشکی اشاره نمود همچنین دانشکده اقتصادی و دانشکده آموزش معلمان و همچنین پیش دانشگاهی و روانشناسی بالیتی و تحصیلات تکمیلی اشاره نمود همچنین دانشکده آموزش متوسطه حرفه ای و کروه کار اجتماعی و آموزش نظامی اشاره کرد که از دیگر دانشکده های دانشگاه سماشکو مسکو می باشند.

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در مقاطع تحصیلات تکیمیلی در دانشگاه سماشکو مسکو هستند میتوانند در ۱۰۰ بخش مختلف در این دانشگاه به آموزش بپردازند. دانشگاه سماشکو مسکو روسیه همچنین دارای برنامه های آموزشی در مقاطع تحصیلی در مقطع های فوق لیسانس ، دبیرستان ، دکتری و کارورزی  می باشد همچنین دانشگاه سماشکو مسکو  دارای شورای پایان نامه می باشد که برای دفاع از پایان های متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری می باشد.

دانشگاه سماشکو مسکو  دارای یک دانشکده مختص به دندانپزشکی بسیار ماهر و مجهز و معتبر است که دارای رتبه ۴ در فهرست ۹۷ دانشکده تخصصی در روسیه می باشد قرار گرفته است. همچنین در این میان مقدار ۹/۱۷٪ معلمان دارای مدرک دانشگاهی و عناوین دکترای علوم پزشکی و استاد تمام هستند. مطابق این شاخص ، “MSMSU” یا دانشگاه سماشکو طبق نتیجه گیری از هیئت اعتبار سنجی Rosobrnadzor در رتبه هشتم کشور روسیه قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی سماشکو روسیه در طول تاریخ خود شاهد رویداد های پر افت و خیز بسیاری بوده است. خانه دندانپزشکی روسیه رسما در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۲۰ با ادغام موسسات دندانپزشکی رسما با تغییر نام به انستیتوی دولتی دندانپزشکی روسیه تبدیل شد. و در یک روز بسیار به یاد ماندنی، در تاریخ ۹ ژوئن سال ۱۹۳۵ بود که بنا به دستور کمیساریای بهداشت مردم، موسسه دندانپزشکی مسکو، به یک موسسه آموزش عالی برای آموزش دندانپزشکان تبدیل گشت. در این تاریخ این مؤسسه به تنها مرکز علمی و پژوهشی علمی در روسیه تبدیل شده، که وظایف آن شامل توسعه علمی مشکلات دندانپزشکی ، معرفی نتایج تحقیقات علمی و آموزش دیگر موسسات دندانپزشکی کشور بود. از سال ۱۹۳۵ ،این دانشگاه بخش آناتومی ، زیست شناسی ، شیمی عمومی ، بافت شناسی و جنین شناسی و در سال ۱۹۳۷ دندانپزشکی درمانی ، جراحی و ارتوپدی گروه علوم طبیعی انسانی را افتتاح کرد. و تا کنون به ارائه خدمات پزشکی در تمام زیر شاخه های علم پزشکی و دندانپزشکی مشغول می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه سماشکو چند سال است؟

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو شهر مسکو روسیه در حدو ۵ سال می باشد و  تحصیل در رشته پزشکی نیز در حدود ۶ ساله به طول می انجام و فارغ التحصیلان می توانند پس از اتمام تحصیل خود در کلینک های دندانپزشکی با عنوان پزشک دندان و در کلینیک های پزشکی با عنوان پزشک عمومی مشغول به کار شوند. البته همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد ، فقط رشته دندانپزشکی دانشگاه سماشکو مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد اما تحت شرایطی مدارک این دانشگاه را میتوان پس از اتمام تحصیل در ایران مورد بازبینی قرار داد و تاییدیه آن را دریافت نمود

شهریه سالیانه رشته دندانپزشکی دانشگاه سماشکو روسیه چقدر است ؟

شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه سماشکو سالانه که به زبان روسی ارائه می گردد مبلغی در حدود  ۷۵۰۰ دلار می باشد که این مبلغ در سال ۲۰۲۱ هم تغییر بسیاری نکرده است. همچنین شهریه تحصیل در دوره پادفک دانشگاه سماشکو مبلغی سالیانه حدودا ۲۷۰۰ دلار می باشد. همچنین لازم میدانیم این را نیز اضافه نماییم که برای تحصیل در مقطع پادفک در روسیه نیازی به گذراندن آن در دانشگاه های مورد تائید نمی باشد، و مدرک پادفک صرفا جهت ارائه به دانشگاه های داخل روسیه مورد نیاز می باشد و در ایران نیازی به آن نیست.

جهت اطلاع از تمامی شرایط دوره پادفک به اینجا مراجعه نمایید

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه سماشکو چه تعداد است و هر ساله چه تعداد دانشجو می پذیرد؟

برای این که بتوانید پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه سماشکو را بدست آورید شما باید در آزمون زبان روسی ، شیمی و زیست این دانشگاه شرکت نمایید. با توجه به ظرفیت بالای موجود در پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه که در سال ۲۰۲۱ این ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ نفر گردیده است، که از این ظرفیت در حدود ۵۰۰ نفر در رشته دندانپزشکی و ۵۰۰ نفر در رشته پزشکی می باشد، به واسطه این تعداد ظرفیت پذیرش در این دانشگاه کار زیاد سختی نمی باشد و شما با داشتن دانشی در سطح نرمال و معمولی می توانید در این دانشگاه پذیرش بگیرید. لازم است بدانید که در سال های اخیر افراد کلاهبرداری سعی در فروش صندلی دانشگاه سماشکو را با قیمت های بالا می کنند که باید به این مورد توجه داشته باشید! تعداد ظرفیت این دانشگاه از تعداد شرکت کنندگان آن بیشتر است و شما می توانید در این دانشگاه با کمی تلاش وارد شوید.

دانشگاه سماشکو

شرایط خوابگاه های دانشگاه سماشکو به چه صورت می باشد؟

دانشگاه سماشکو شهر مسکو روسیه یا همان دانشگاه علوم پزشکی و دندان پزشکی سماشکو مسکو دارای چند خوابگاه مختلف در شهر مسکو میباشد . این دانشگاه دارای سه خوابگاه است که برای اسکان دادن به دانشجویان غیر بومی در نظر گرفته است. خوابگاه های دانشگاه سماشکو مسکو مجهز به مبلمان و وسایل زندگی راحت برای هر دانشجویی است . همچنین میتوان این موضوع را به خوابگاه های شماره دو و سه این دانشگاه اضافه نمود که دارای کتابخانه های مجهزی می باشند.

زندگی دانشجویی در دانشگاه دندانپزشکی سماشکو

دانشگاه دندان پزشکی سماشکو در تمامی رشته های ورزشی و همچنین فرهنگی دارای کارگروه های مختلفی است. همچنین میتوان به این مورد اشاره کرد که اکثر تیم های ورزشی و فرهنگی دانشگاه سماشکو بسیار فعال هستند و همواره در مسابقات ایالتی شرکت می نماییند. همچنین میتوان به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه از قبیل عکاسی و دیگر موارد اشاره کرد که در این دانشگاه فعالیت گسترده ای برای فعالیت های دانشجویان در وقت ازاد به خود اختصاص داده است.

رنکینگ جهانی دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی سماشکو مسکو(رتبه دانشگاه سماشکو در جهان چند است)

دانشگاه دندان پزشکی و پزشکی سماشکو روسیه در سال ۲۰۱۹ توانست از رتبه بندی تایمز امتیاز بالای ۱۰۰۰ را دریافت نماید. این دانشگاه همچنین در تخصص دندان پزشکی در بین دانشگاه ها رتبه به مراتب بالاتری از رتبه اصلی خود دانشگاه را به خود اختصاص داده است.

همچنین شما میتوانید برای دیدن رنکینگ دانشگاه ها در جهان به سایتهای معتبری چون شانگهای و یا کیو اس بروید و این رتبه ها را مشاهده نمایید.

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید