برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آزمون زبان روسی تورفل

آزمون زبان روسی تورفل

آزمون زبان روسی تورفل و یا آزمون زبان ترکی ( Terki ) یا  Test of Russian as a Foreign Language

همانند بسیاری از زبان های خارجی مانند  آلمانی یا انگلیسی و ترکی و اسپانیای و زبان های دیگر زبان روسی نیز دارای آزمون بین المللی جامع میباشد که برای خارجی های متقاضی حضور در کشور روسیه دریافت مدرک دال بر اثبات توانایی های زبانی خود در آن زبان برگزار می گردد. مدرک دریافتی تورفل و یا ترکی می تواند جهت دریافت پاسپورت و اقامت روسیه و یا تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی کشور روسیه و استخدام در شغل مورد نظر در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمون زبان تورفل همچون دیگر آزمون های بین المللی زبان ها، دارای سطوح متفاوتی می باشد که سطوح نشان دهنده از مبتدی ترین سطح  که A1 می باشد و تا سطح بسیار پیشرفته که C2 می باشد را در بر میگیرد.

مژده :

اولین و تنها مرجع رسمی ایرانی برگزاری آزمون زبان روسی تورفل دارای مجوز رسمی برگزاری از دو مرجع علمی برتر کشور روسیه ، دانشگاه ملی سن پترزبورگ و دانشگاه دوستی ملل ( رودن ) در شهر سنت پترزبورگ روسیه افتتاح گردیده است. گروه بین المللی ستاره داوود با اخذ مجوز های قانونی لازم توانسته است نمایندگی دولتی برگزاری آزمون های زبان روسی تورفل را دریافت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نمونه سوالات آزمون زبان تورفل در تمام سطوح و نحوه برگزاری آزمون اینجا را کلیک کنید.

شرکت ستاره داوود
تنها مرجع ایرانی برگزاری آزمون زبان روسی تورفل

این سطوح به ترتیب شامل سطوح زیر می باشد که از سطح A1 و A2 شروع می شود و به سطح بسیار پیشرفته C2 می رسد که در زیر این شش سطح را مشاهده مینماید.

  • سطح A1 زبان روسی
  • سطح A2 زبان روسی
  • سطح B1 زبان روسی
  • سطح B2 زبان روسی
  • سطح C1 زبان روسی
  • سطح C2 زبان روسی

با توجه به این موضوع که از سال ۲۰۲۱ و با اعلام وزارت بهداشت کشور ایران، تمامی افرادی که در دانشگاه کشور های روس زبان مشغول به تحصیل می باشند باید این را در نظر بگیرند که مدرکی دال بر تسلط کامل بر زبان روسی را بر اساس معیارهای آزمون بین المللی زبان روسی تورفل ” ترکی” و مدرک دانشگاهی خود در سطح A2 ارائه دهند.

آزمون زبان روسی تورفل چگونه است؟

این آزمون شامل چند بخش مختلف می باشد، که ان را می توان در ۵ بخش خلاصه کرد.

شما باید برای دریافت مدرک زبان تورفل در تمامی بخش ها امتیاز کامل را دریافت کنید.آزمون تورفل دردو روز برگزار میشود که در روز اول این آزمون به سه بخش ابتدایی می پردازد و شما باید این سه بخش را در روز اول امتحان دهید و در روز دوم دو بخش باقی مانده را از شما سوال می پرسند و شما باید در تمامی این بخش ها نمره قبولی را دریافت نمایید.

در زیر این ۵ بخش به صورت مجزا برای شما قرار داده شده اند که مشاهده مینمایید:

  • بخش اول : نوشتن
  • بخش دوم : دستور زبان روسی
  • بخش سوم : خواندن
  • بخش چهارم : گوش دادن
  • بخش پنجم : صحبت کردن

همان طور که در بالا نیز اشاره شد برای هر بخش شما باید به صورت جداگانه امتحان دهید که این ازمون توسط مرکز برگزاری آزمون تورفل یا ترکی زیر نظر وزارت علوم فدراسیون روسیه انجام می پذیرد.

لازم است این را نیز بدانید که برای هر بخش به صورت جداگانه از شما توسط مرکز برگزاری آزمون تورفل یا ” ترکی” که زیر نظر وزارت علوم فدراسیون روسیه می باشد، آزمون گرفته خواهد شد. همچنین لازم است بدانید که فیلم آزمون شما در تمامی مراحل ضبط می گردد تا در صورت نیاز مورد بازبینی قرارگیرد و صحت آن مورد راستی آزمایی واقع شود.

ازمون های تورفل در بهترین دانشگاه های کشور روسیه در سسطح کشورهای اروپایی برگزار میگردد. این را نیز اضافه نماییم که مدرک بین المللی تورفل TORFELL فقط باید از سازمان های مجاز اخذ مدرک گرفته شود درغیر این صورت مدرک اخذ شده توسط شما مورد تایید قرار نمیگیرد.

چرا باید مدرک زبان روسی تورفل و یا ترکی را داشته باشیم؟

دانشجویان متقاضی اخذ تحصیل و اقامت در کشور روسیه باید این موضوع رو در نظر داشته باشند که دریافت مدرک تورفل برای انها اجباری است. این مدرک به همانند مدرک تافل و دیگر مدارک زبان انگلیسی می باشد اما مختص زبان روسی در این کشور است . کسانی که برای اخذ و دریافت اقامت و شهروندی کشور روسیه درخواست میدهند باید حتما مدرک تورفل در سطح یک را دارا باشند و همچنین دانشجویان عزیزی که برای تحصیل در این کشور درخواست میدهند از سال ۲۰۲۱ به خصوص در رشته های دندان پزشکی و پزشکی باید این مدرک را ضمیمه مدارک خود نمایند. چون از این سال به بعد وزارت خانه بهداشت و درمان یکی از الزامات خود را دارا بودن این مدرک نموده است

شرط تازه وزارت بهداشت ایران برای تائید مدارک دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور روسیه و در دانشگاه های مورد تایید این وزارت خانه ارائه مدرک تورفل می باشد. این شرط همزمان با اعلام لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ گذاشته شده است و از این پس تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های روسیه پس از فارغ التحصیلی باید مدرک آزمون زبان تورفل را همراه با مدرک فارغ التحصیلی خود به وزارت بهداشت ایران ارائه نمایند تا نشان دهنده آشنایی کامل دانشجویان با زبان روسی باشد.

نکته مهم :

با توجه به قرارگیری دوباره نام دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، باید این نکته را بدانید که دوره پادفک زبان روسی دانشگاه ملی سنت پترزبورگ دارای بیش از ۹۰۰ ساعت کلاس آموزشی می باشد و این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در کشور روسیه به دانش آموختگان دوره پادفک خود مدرک زبان تورفل سطح A1 را نیز ارائه می نماید. این بدان معناست که شما با گذراندن دوره پادفک در دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می توانید مستقیما مدرک تورفل را نیز در انتهای دوره دریافت نمایید.

ما و شرکت ستاره داوود در کنار شما هستیم تا این مدرک را به راحت ترین صورت ممکن دریافت نمایید .با ما در تماس باشید

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید