برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دوره پادفک روسی

پادفک

پادفک روسی چیست ؟

پادفک دوره ای پیش نیاز و بسیار مهمی می باشد که برای آماده سازی دانشجویانی که برای تحصیل به کشور روسیه می ایند الزامی است این دوره برای دانشجویان غیر روسی زبان برای دروس دانشگاهی مورد نیاز است. دوره پادفک که مخفف شده عبارت روسی подготовительный факультет است دوره مهمی می باشد که متقاضیان دانشجوی دیگر کشورها برای ورود به دانشگاه های کشور روسیه باید بگذرانند  و نمره قبولی در این ازمون را دریافت نماییند . پادفک یک دوره آموزشی است که بیس اصلی ان اموزش زبان روسی است به اموزش مقدماتی برخی دروس پایه میپردازد که دروسی چون شیمی و زیست یا دروس فنی مهندسی از قبیل ریاضی فیزیک نیز می شود. این دوره یکی از دوره های الزامی است که باید گذرانده شود و الزاما گذراندن دوره پادفک کافی نیست و باید در این دوره حتما نمره قبولی را کسب کرده و و ازمون ورودی آن را با موفقیت به پایان برسانند.

این را نیز باید اضافه نمود که در رشته های مهمی چون پزشکی و دندان پزشکی که خواستگاه اصلی ایرانیان برای تحصیل در روسیه می باشد جدای از اموزش به زبان روسی به آموزش دروس شیمی و زیست نیز پرداخته میشود و برای دیگر رشته های تحصیلی در دیگر گروه های تحصیلی نیز دروس تخصصی همان رشته همچون ریاضی فیزیک و دروس پایه رشته های هنر و … نیز تدرس میشود. دوره پادفک در روسیه دوره است که به صورت میانگین برحسب دانشگاهی که دوره پادفک را در ان میگذرانید بین ۶ الی ۱۰ ماه به طول می انجامد. گذراندن دوره پادفک بستگی به رشته تحصیلی مورد نظر و دانشگاه مختلف بستگی دارد.

کشور روسیه با دارا بودن فرهنگی غنی و دارای ۹۵ درصد با سواد تحصیلی و دانشگاهی طبق امار و ارقامی که روس ها اعلام نموده اند یکی از کشورهای باسواد در دنیا به حساب می آیند با این احتساب با داشتن دانشمندان و نام اوران به نام و همچنین نویسندگان مشهوری که در سالیان اخیر و گذشته در این کشور زیسته اند به مانند افرادی چون تولستوی ، داستایوفسکی و … مقصد بسیار جذابی برای تحصیل بین المللی در این کشور نیز به حساب می آید.

زبان روسی را بیش از ۲۶۰ میلیون نفر در جهان را میدانند و به این زبان صحبت میکنند از این حیس این زبان ۵مین زبان دنیا به حساب می آید.

این را نیز باید اضافه کرد که دروس دانشگاهی در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان روسی تدریس می گردد البته دانشگاه هایی هستند که زبان انگلیسی را نیز برای تدریس انتخای میکنند اما یادگرفتن زبان روسی از ملزومات تحصیل در این کشور به حساب می آید. دانشجویانی که قادر به اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور هستند بایستی مدرک پادفک روسی را اخد نمایند. این دوره خود به نوعی شامل اشنایی اولیه با زبان روسی ، ریاضی و فیزیک و … نیز میشود.

 تحصیل در روسیه به نسبت تحصیل در دیگر کشور های جهان از جمله تحصیل در ترکیه یا تحصیل در انگلیس یا فرانسه و به طور کلی کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر می باشد.

زمان ثبت نام دوره پادفک:

تاریخ ثبت نام دوره پادفک روسیه بستگی به دانشگاه محل تحصیل دانشجو دارد از اواسط فروردین تا اوایل مرداد می باشد. به دلیل تمایل بسیار افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران که دوره پادفک را برگذار می کنند به دوستان پیشنهاد می شود از اوایل فروردین ماه برای ثبت نام اقدام نمایند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام :

مدارکی که برای ثبت‌نام در دوره پادفک روسیه نیاز دارید، عبارت‌اند از :

* اصل پاسپورت به همراه ترجمه آن به زبان روسی

* ریزنمرات دبیرستان و پیش‌دانشگاهی به همراه ترجمه آن‌ها

* مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ترجمه روسی

* عکس ۳*۴

چرا باید پادفک بگیریم؟

هدف از برگزاری دوره پادفک روسیه که دارای مزایای متعددی چون کمک به ادامه تحصیل دانشجویان به زبان روسی می باشد. شما باید در نظر داشته باشید که بدون داشتن دانش زبان روسی و آشنایی با فرهنگ و مردم و زبان این کشور نمی توانید به صورت آسوده در این کشور زندگی کنید، ما در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره‌شده است:

  • آشنایی بافرهنگ و سبک زندگی در کشور روسیه
  • تسلط بر زبان روسی در چهار مهارت اصلی (گفت‌و‌گو، شنیدن، خواندن و نوشتن) جهت تحصیل
  • دریافت گواهی تعیین سطح زبان روسی
  • افزایش سطح دانش در بخش علوم پایه (ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی)
  • تضمین موقعیت شغلی در آینده

حال شاید بخواهید بدانید هزینه دوره پادفک زبان روسی چقدر است؟

هزیزنه های مربوط به دوره پادفک در کشور روسیه بستگی به دانشگاهی است که مد نظر شما می باشد ، تفاوت قیمت ها در این دانشگاه ها در دوره پادفک به کیفیت و تعداد ساعات درسی در سال و همچنین میزان داوطلبین آن دانشگاه بستگی داد. به عنوان مثال یکی از بهترین دورهای پادفک متعلق به دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می باشد که این دور به بیش از ۹۰۰ ساعت آموزش با کیفیت توسط معلمانی بسیار با تجربه می باشد که از بالاترین شهریه های دوره پادفک نیز برخوردار می باشد! در مقابل پادفک دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس سنت پترزبورگ هم وجود دارد که شامل چیزی حدود ۲۹۰ ساعت آموزش را در بر میگیرد.

آزمون دوره پادفک علاوه بر دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، می‌تواند در کالج‌ها و دانشگاه‌های دیگر نیز گذرانده شود. هزینه این دوره با توجه به رشته تحصیلی موردنظر و دانشگاه انتخابی به ‌صورت میانگین می‌تواند بین ۱۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار در سال باشد.

پادفک پزشکی روسیه در شهرهای مختلف برگزار می شود. پادفک پزشکی مسکو هم در دانشگاه های مورد تایید ایران مانند دانشگاه لومونسف و دانشگاه سماشکو برگزار می شود و هم در دانشگاه هایی که مورد تایید ایران نیست.

شهریه پادفک روسیه در دانشگاه های مختلف متفاوت است. حداقل شهریه پادفک پزشکی روسیه ۱۵۰۰ دلار است.

هزینه دوره پادفک در دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و درمان ایران به لیست زیر می باشد:

با توجه به ثابت نبودن ارزش دلار در ایران متاسفانه قادر به ارائه مبالغ به تومان نمی باشیم

شهریه دوره پادفک دانشگاه سماشکو مسکو مبلغ ۳۸۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد.
شهریه دوره پادفک دانشگاه سچینوا مسکو مبلغ ۳۷۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد.
هزینه دوره پادفک دانشگاه دولتی لومونوسوف مبلغ ۵۸۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد.
شهریه دوره پادفک دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ مبلغ ۲۲۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد.
شهریه دوره پادفک دانشگاه نووسیبیرسک مبلغ ۴۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد.

سطح سؤالات آزمون پادفک

سؤالات آزمون دوره پادفک در حد سؤالات ساده و پایه‌ای دبیرستان است که متقاضی در دوران تحصیل خود گذرانده است و متقاضیان تحصیل دراینباره نباید به‌هیچ ‌وجه نگرانی در خصوص قبولی در این امتحان داشته باشند. آزمون پادفک خود شامل سؤالات شیمی، فیزیک، زیست و ریاضی در حد بسیار ساده ولی به زبان روسی می باشد.

درواقع افرادی که متقاضی رشته‌های تخصصی مانند پزشکی و مهندسی هستند و در آینده باید واحدهای دانشگاهی دشواری را بگذرانند نباید استرسی برای این امتحان ساده داشته باشند.

چگونگی اخذ مدرک پادفک

تنها افرادی که موفق به دریافت بورسیه شده‌اند می‌توانند رایگان در این دوره شرکت کنند، مابقی افراد ملزم به پرداخت هزینه هستند. دانشجویانی که بتوانند نمره قابل‌قبول دوره را اخذ کنند، مستقیماً وارد دانشگاه می‌شوند.

متقاضیانی که نتوانند در انتهای دوره نمره قبولی اخذ کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه مجدداً در کلاس‌ها شرکت نمایند. افرادی که از طریق داشتن بورسیه، به‌صورت رایگان در این دوره شرکت کرده بودند، در صورت عدم قبولی، می‌بایست با پرداخت هزینه، مجدد آزمون پادفک روسیه شرکت کنند.

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید