برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

تحصیل رایگان در روسیه

تحصیل رایگان در روسیه

تحصیل رایگان در روسیه

کشور روسیه یکی از بزرگترین کشورهای جهان و پهناورترین کشور دنیا به حساب می اید که در شمال قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. این کشور از کشورهایی می باشد که آموزش با کیفیت و ارزان قیمت را به متقاضیان خارجی در امور کار خود قرار داده است. دانشگاه های این کشور را میتوان از معتبرترین و با افتخارترین دانششگاه های دنیا به حساب آورد که توانسته اند در حوزه های مختلف به خصوص در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دنیا جایگاه خاصی را برای خود دست و پا کنند. مدارک دانشگاه ای این کشور اکثرا دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور ایران نیز هستند به همین دلیل سالانه متقاضیان زیادی از کشورمان برای تحصیل در کشور روسیه به این کشور مهاجرت می نمایند تا بتوانند مدارک قابل قبولی را در این کشور بدست آورند. متقاضیان ایرانی می توانند بدون دغدغه ی این مورد که مدرک کارشناسی خود را از کدام دانشگاهها ی ایران کسب کرده اند برای پذیرش در دانشگاهای روسیه اقدام کنند.

دولت و کنفدراسیون کشور روسیه هر ساله کمک هزینه های تحصیلی را در دانشگاه های این کشور برای تحصیل دانشجویان متقاضی از کشور های دیگر اعطا می نماید. به طوری که میتوان مثال زد در سال های اخیر بیش از ۱۵۰۰۰ کمک هزینه تحصیلی از طرف دولت این کشور به دانشجویان متقاضی اعطا شده است.

متقاضی باید این را بداند برای اخذ رایگان بورسیه تحصیلی در کشور روسیه و برخوردار شدن از تحصیل رایگان در دانشگاه های این  کشور نیازمند کسب امتیاز برای این امر می باشد. ماکسیمم امتیازی که برای هر شخص در نظر گرفته می شود امتیاز ۱۰۰ می باشد. متقاضی باید تلاش خود را بکند تا امتیاز بالاتری و نزدیک به این عدد را کسب کنید.

این امتیازات شامل چه چیزهایی هست؟ برای مثال داشتن مدرک زبان ” ترکی ” که مدرکی همانند تافل در زبان انگلیسی می باشد برای شما ۳۰ امتیاز به همراه دارد که در سال ۲۰۲۱ وزارت علوم ایران این مدرک را الزامی نموده است که متقاضی باید این مدرک را حتما داشته باشد که موجبات گرفتن ۳۰ امتیاز مثبت را برای دانشجویان متقاضی فراهم میکند. و میتوان از دیگر امتیاز ها به  این موارد اشاره کرد که چاپ مقالات علمی در نشریه های معتبر به زبان کشور روسی می تواند تا ۲۰ امتیاز داشته باشد. داشتن رزومه و نامه انگیزشی خوب نیز در دریافت امتیاز و پذیرفته شدن در بودجه ارائه شده برای بورسیه تحصیلی رایگان در روسیه مخصوص دانشجویان خارجی نیز در این امر بی تاثیر نیست. ما شما را برای آمادگی کامل برای تمامی این امتیازات یاری می کنیم. هیچ چیز در روسیه دور از دسترس نیست

در صورتی که فرد متقاضی توانست بورسیه تحصیلی در کشور روسیه را دریافت نماید دانشگاه مورد نظر از این به بعد تمام هزینه های تحصیل در این دانشگاه را پرداخت می نماید و همچنین این دانشگاه موضف است که به شما مبالغی را به صورت نقدی و ماهیانه به حساب دانشجو برای تحصیل واریز نماید.

در روسیه بورسیه های مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته میشود که مورد تایید وزارت علوم روسیه می باشد که این بورسیه ها به چند بخش مختلف تقسیم میشوند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد

بورسیه تحصیلی که به نام بنجیامین گیلمن: حدود ۲۷۰۰ کمک هزینه تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی که مبلغی در حدود ۵۰۰۰ دلار آمریکا در سال را دربر میگیرد.

بورسیه تحصیلی  BP: بورسیه ماهیانه ای می باشد که برای انجام کارهای پژوهشی و کارهای علمی دانشجویان با حدود مبلغ ۵۰۰ دلار در ماه است.

این بورسیه ها به صورت اختصاصی توسط دانشگاه های کشور روسیه برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر به متقاضیان ارائه می گردد

برخی از این دانشگاه ها که ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی هستند می توان به :

بورسیه دانشگاه پلی تخنیک سنت پترزبورگ روسیه که برای دانشجویانی در نظر گرفته میشوند که برای تحصیل با زبان انگلیسی به این دانشگاه امده اند ارائه میشود

بورسیه دانشگاه ایالتی تومسک که این بورسیه به این گونه است که مقادیری کمک های نقدی به دانشجویان ارائه میگردد.

همچنین دانشگاه های فدرال اورال، دانشگاه المپیک روسیه و دیگر دانشگاه ها از دانشگاه هایی هستند که بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور روسیه را به دانشجویان متقاضی در این کشور پرداخت مینمایند

شرایط بورسیه پزشکی روسیه و بورسیه دندانپزشکی روسیه

رشته های پزشکی و دندان پزشکی در کشور روسیه در سالیان اخیر توانسته است نگاه های ویژه ای را به خود اختاص دهد که میتوان به این اشاره کرد که از سال ۲۰۱۵ به بعد دانشجویان خارجی زیادی را به جذب نموده است علت این نگاه ویژه ای که به این رشته ها شده است هزینه های تحصیل پایین در این رشته ها است که به موجب نگاه ویژه ای که کشور روسیه به این رشته ها داشته است و همچنین جایگاه علمی بالایی که دانشگاه های روسیه دارند اشاره نمود. ولکن نکته ای که کم و بیش مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد امکان اخذ بورسیه رایگان روسیه در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی می باشد و این به معنای تحصیل کاملا رایگان در یکی از پولساز ترین رشته های درسی دنیا و در یکی از بهترین کشور های ارائه دهنده خدمات علوم پزشکی در جهان می باشد، رویایی که اگر چه دست نیافتنی می پندارید ولی انجام پذیر است. باید گفت دریافت فاند پزشکی و دندانپزشکی در تمامی دانشگاه علوم پزشکی معتبر کشور روسیه در دسترس می باشد. همچنین میتوان گفت این بورسیه تحصیلی رایگانی که در روسیه به دانشجویان خارجی متقاضی برای تحصیل در این کشور هستند و جدای از بورسیه دولتی این کشور برای دانشجویان روس می باشد. این بورسیه رایگان که برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته میشود کاملا مجزا از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان روسی است و کاملا در اختیار دانشجویان خارجی می باشد.

  • و اما شرایط کلی این بورسیه رایگان  چیست و چگونه میتوان به این بورس دست پیدا کرد

از مهمترین شرایط دریافت بورس تحصیلی در رشته های پزشکی در روسیه همانگونه که گفته شد می توان به داشتن مدرک زبان روسی تورفل اشاره کرد و همچنین نوشتن انگیزه نامه قوی و خوب در زمان ثبت نام در دانشگاه مورد نظر باشد و همچنین مسلط به زبان روسی اشاره کرد. البته این را نیز اضافه نماییم که نمرات دروس تخصصی مانند زیست و شیمی نیز همچنین بی تاثیر در دریافت بورسیه تحصیلی نیست. لازم است این را بدانید که شرکت ستاره داوود و روس پدیا با بهره گیری از بهترین افراد روس زبان و متخصص های تحصیلی که از بازنشسته های وزارت خانه اموزش و پرورش این کشور هستند به شما کمک می نمایند تا بهترین انگیزه نامه ها را به زبان روسی تنظیم نمایید تا این انگیزه نامه ها بهترین راه برای گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه های مورد نظر باشید.

 

بورسیه مقطع دکترا روسیه 

مهمترین اولویت در کشور روسیه برای گرفتن  بورسیه رایگان تحصیل در روسیه تحصیل در مقطع دکتری می باشد و الویت زیادی در این کشور می باشد. در کشور روسیه امکان گرفتن  این بورس تحصیلی در مقطع دکتری به مراتب بیشتر از مقاطع دیگر تحصیلی به خصوص مقطع کارشناسی می باشد و دانشگاه ها به رشته هایی که برای دکتری میباشد بیشتر بها می دهند . از شرایط ویژه بورس روسیه در این مقطع بدین صورت می باشد که دانشجویان متقاضی باید از رزومه علمی بسیار خوبی برخوردار باشند و همچنین مقالات علمی بسیاریدر محلات علمی معتبر چاپ نموده باشند. برای گرفتن بورسیه دکتری کشور روسیه شما باید همچنین باید خلاصه ای از موضوع پایان نامه خود به زبان این کشور یعنی زبان روسی ترجمه نمایید و به همراه لیست مقالات چاپ شده به وزرات علوم روسیه ارسال نمایید. تقریبا می توان گفت بورسیه مقطع دکتری به تمامی رشته های تحصیلی تعلق می گیرد.

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی رایگان روسیه

  • ارزشیابی مدارک تحصیلی شما در دوره دیپلم و پیش دانشگاهی بعلاوه ریز نمرات به همراه ترجمه
  • درخواست اخذ بورسیه تحصیلی
  • اصل مدرک دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه
  • کپی پاسپورت شما با ترجمه
  • گواهی سلامت و نداشتن ایدز
  •  6 قطعه عکس سه در چهار

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید