برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دیپلم آبی چیست

در این مقاله قصد داریم تا به نحوه سفارش و همچنین مدارک مورد نیاز دیپلم آبی روسیه بپردازیم. بنابراین اگر خواهان ادامه تحصیل در این کشور هستید، این مقاله درباره دیپلم آبی چیست را از دست ندهید.

دیپلم آبی روسیه چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را داشته باشید، جهت ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور، پس از سپری کردن دوره‌های پادفک باید مدرک تحصیلی خود را در وزارت علوم این کشور ارزشگذاری کنید. به عبارت دیگر باید مدرک دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را با مدارک این کشور در وزارت علوم تطابق دهید. مدرک صادر شده برای شما از سوی وزارت علوم روسیه که به رنگ آبی خواهد بود، دیپلم آبی روسیه یا همان ناسترفیکاتسیا نام دارد.

برای دریافت این مدرک می‌بایست مدارک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه‌ی هر یک را به این وزارت ارسال نموده و پس از بررسی آن‌ها، یک مدرک معادل با دیپلم روسیه برای شما صادر شود. این دیپلم نشان می‌دهد که شما پیش دانشگاهی را سپری کرده‌اید و صلاحیت وارد شدن به دانشگاه‌های این کشور را دارید.

موسسه حقوقی ستاره داوود، کمپانی معتبر صادر کننده دیپلم آبی، همواره آماده است نسبت به دریافت این مدرک در روسیه برای شما اقدامات لازم را به عمل آورد. این موسسه قیمت دیپلم آبی را با کمترین میزان و زمان صدور آن را با بالاترین سرعت انجام خواهد داد. مترجم رسمی این موسسه ترجمه مدارک شما را نیز با قیمت پایین در شهر سنت پترزبورگ انجام خواهد داد. ستاره داوود تنها شرکت حقوقی و قانونی ثبت شده است که برای این امر در سنت پترزبورگ روسیه فعالیت می‌نماید.

مدارک مورد نیاز دیپلم آبی

دیپلم آبی روسیه – تحصیل در روسیه

برای سفارش دیپلم آبی روسیه به مدارک زیر نیاز دارید:

  • کپی و اسکن رنگی پاسپورت
  • ترجمه رسمی پاسپورت
  • کپی و اسکن اصل مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
  • کپی و اسکن اصل مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • فرم تکمیل شده درخواست دیپلم آبی

 

مدارک نامبرده را به دو روش مجزا می‌توان به وزارت علوم روسیه ارسال نمود:

در صورت امکان می‌توانید به صورت شخصی به اداره مدنظر در شهر مسکو مراجعه کرده و با پرداخت هزینه‌، درخواست خود برای دیپلم آبی این کشور را ثبت کنید. همچنین در صورتی که امکان سفر برای شما وجود ندارد یا این امر برای شما سخت است، می‌توانید تمامی مراحل را به یک موسسه حقوقی و قانونی بسپارید. ثبت درخواست دیپلم آبی در شهر سنت پترزبورگ توسط دانشگاه اقتصاد و همچنین موسسه حقوقی ستاره آل داوود، کمپانی معتبر صادر کننده دیپلم آبی، صورت می‌پذیرد. برای ثبت نام و دریافت دیپلم آبی روسیه کافی است با ما در ارتباط باشید.

فراموش نکنید که دریافت این مدرک بین ۳۰ تا ۴۰ روز زمان خواهد برد.

دیپلم قرمز چیست؟

مدرک دیپلم قرمز- تحصیل در روسیه با نمرات عالی

در کشور روسیه تمامی مدارکی که در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان اعطا می‌شود، دیپلم نامیده می‌گردد. البته رنگ دیپلمی که در پایان مقطع دبیرستان و پیش از ورود دانشجو به دانشگاه به وی تعلق می‌گیرد، آبی می‌باشد. به همین دلیل نیز به آن دیپلم آبی می‌گویند. اما تحت شرایطی این دیپلم می‌تواند به رنگ قرمز نیز تغییر کند.

حال می‌دانید که برخی اوقات دیپلم دبیرستان ممکن است به رنگ قرمز صادر شود. اما این دیپلم تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که توانسته باشند دوران دبیرستان خود را با نمرات عالی به اتمام رسانده باشند. اما شاید سوالی که برایتان به وجود بیاید، این است که نمرات عالی دقیقا چه مقداری هستند؟

از آنجا که نمرات در کشور روسیه از صفر تا پنج ارزشیابی می‌شود، نمرات ۰ تا ۲ به منزله‌ی مردودی بوده و بالاترین نمره نیز ۵ خواهد بود. حال اگر یک دانش آموزش بخواهد موفق به اخذ دیپلم سرخ شود، باید حداقل ۸۰ درصد از نمره‌هایش ۵ باشد. همچنین باقی نمرات وی نیز نباید کمتر از ۴ باشد. دقت کنید که حتی اگر یکی از نمرات شما ۳ باشد، دیگر باید قید دریافت دیپلم سرخ را بزنید.

جالب است بدانید که طبق قوانین جدید روسیه، اگر دانشجویی بتواند به جای اخذ دیپلم آبی روسیه ، دیپلم قرمز بگیرد، می‌تواند برای اقامت این کشور اقدام کند.

دیپلم دوگانه روسیه چیست؟

حال که با پیش نیاز دانشگاه های روسیه دیپلم آبی آشنا شدید، اجازه دهید اندکی درباره دیپلم دوگانه این کشور نیز صحبت کنیم. حدود ۳۰ دانشگاه این کشور در جمع کالج‌های برتر جهان قرار دارند. از همین رو این دانشگاه ها توانسته‌اند قرارداد های همکاری و تبادل دانشجوی بسیاری با کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و همچنین قاره اروپا امضا کنند. بنابراین دانشجویان این کشور می‌توانند بخشی از تحصیل خود را در کشور طرف قرارداد این دانشکاه‌ها سپری کنند. به طور مثال می‌توانید بخشی از تحصیلات تکمیلی خود در مقطع کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه‌های روسیه و بخش دیگر آن را در کشور هلند بگذارنید. در پایان دو سال تحصیلی در روسیه و هلند، شما مدرک تحصیلی فوق لیسانس هر دو دانشگاه‌ را دریافت خواهید کرد.

البته امکان اخذ دیپلم آبی بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد رایج بوده و معمولا به زبان انگلیسی صورت می‌پذیرد.

قوانین تحصیل برای دیپلم آبی روسیه

قوانین تحصیل در روسیه– بورسیه در روسیه- شرایط بورسیه روسیه

کشور روسیه با سیستم فدراسیون اداره می‌شود. یعنی اینکه هر ایالت باید از قوانین کلی دولت مرکزی پیروی کند اما در قوانین جزئی ممکن است تفاوت هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد. به دلیل وجود چنین سیستمی، تحصیل در شهر مسکو با تحصیل در شهر سنت پترزبورگ متفاوت خواهد بود. اما در قوانین کلی تحصیلی همه‌ی ایالات قوانین تقریبا ثابتی دارند. در ادامه‌ی مقاله دیپلم آبی روسیه به بررسی چنین قوانینی می‌پردازیم:

بعد از ارسال دعوتنامه به دانشجو، وی باید شخصا به روسیه سفر کرده و در اولین زمان ممکن به دانشگاه مراجعه کند. در اولین گام دانشجو باید فرم‌های خواسته شده را پر کند و در ادامه هزینه‌های تحصیل را پرداخت نماید. در ادامه با دریافت ویزا می‌تواند برای رفت و آمد به راحتی تردد کند. لازم نیست که نگران این مراحل باشید، چرا که طی کردن مراحل فوق چندان زمانبر نخواهد بود.

برای تحصیل باید بتوانید مکالمات خود را تقویت کنید. دوره‌های زبان این کشور در کل سال آماده و دایر است. در حالی که درس‌های رسمی از روز علم که معادل ۱ سپتامبر است، آغاز می‌گردد.

پیش نیاز دانشگاه های روسیه دیپلم آبی داشتن مدرک B1 زبان است. برای کسب این مدرک به طور متوسط بین ۷ تا ۹ ماه زمان نیاز است. دانشجویان می‌توانند در دوره پادفک نیز شرکت کنند که ۹ ماه زمان می‌برد و تا ۲ ماه پیش از شروع کلاس‌ها ادامه دارد. از سوی دیگر امکان یادگیری زبان در دانشگاه‌ها نیز موجود است. با این وجود اکثر دانشجویان سعی می‌کنند تا با ثبت نام در کالج، پیش از شروع کلاس‌های رسمی زبان خود را تقویت کنند و مشکل زمانی بابت شرکت در کلاس‌ها نیز نداشته باشند.

بعد از وارد شدن به دانشگاه ، دروسی که دانشجو باید بگذراند، به وی داده خواهد شد. به همراه این دروس یک ‌دفترچه کوچک به دانشجو اعطا می‌گردد تا در زمان امتحان آن را برای ثبت نمره کسب شده به استاد مربوطه ارائه دهد. در انتهای هر ترمی دانشجو موظف است که با حضور در دانشکده و مهر کردن این دفترچه ترم خود را به اتمام برساند.

درس‌های هر ترم از پیش تعیین گشته‌اند و به صورت واحدی ارائه نمی‌شوند و صرفا زمان برگزاری کلاس‌ها در تخته وایت برد دانشگاه برای عموم دانشجویان به نمایش گذاشته می‌شود. آموزش دروس در روسیه به دو صورت لکچر و سمینار صورت می‌پذیرد. ابتدا درس لکچر یا ارائه می‌شود و در ادامه ۲ تا ۳ هفته سمینار انجام می‌شود. در این سمینار دانشجوها آزادانه نظرات خود را بیان می‌کنند.

امتحان‌های دانشگاه‌های روسیه شفاهی برگزار می‌شود. ۲ تا ۳ ماه قبل از امتحان، حدود ۱۰۰ سوال به دانشجویان داده می‌شود تا برای امتحان مطالعه کنند. در روز امتحان دانشجو موظف است تا در کلاس و در حضور استاد بدون دیدن سوالات، یکی از ده برگه‌ی نزد استاد را انتخاب کند که به این برگه ها بلیت گفته می‌شود. هر بلیتی شامل ۲ تا ۳ سوال است و هر دانشجو موظف به پاسخ دادن به سوالات ۱ بلیت است. این سوالات باید ظرف مدت ۱ ساعته جواب داده شوند و پس از آن دانشجو باید به نزد استاد رفته و با دادن بلیت خود به استاد، سوالات را جواب دهد.

سیستم نمره دهی از ۰ تا ۵ خواهد بود. بنابراین نمره پایین تر از ۲ به معنای مردودی است. استاد نیز نمره را در دفترچه شما ثبت و امضا می‌نماید. البته در صورتی که موفق به پاس کردن درس نشوید، یک فرصت دیگر به شما داده خواهد شد تا در ۲ هفته آینده یک بار دیگر امتحان دهید. در صورتی که این مرحله نیز موفقیت آمیز نباشد، باید در کمیسیون حاضر شوید. در این کمیسیون ۲ استاد و یک ناظر وجود خواهند داشت و چنانچه در این مجمع نیز نتوانید قبول شوید، از دانشگاه اخراج شده و باید ظرف ۲ هفته کشور را ترک کنید.

نمره برخی از دروس در دفترچه دانشجو ثبت نمی‌گردد که زاچت نامیده می‌شود. همچنین اگر دانشجو بتواند چهار پنجم نمرات خود را ۵ بگیرد، می‌تواند به جای دیپلم آبی، دیپلم قرمز دریافت کند. سطح این دیپلم بالا بوده و در بسیاری از کشورها مورد اهمیت است.

جهت اطلاع یادآوری می‌کنیم که به تمام مدارک اعطا شده در روسیه دیپلم گفته می‌شود، در حالی که به مدرک پایان دبیرستان، دیپلم آبی روسیه اطلاق می‌شود.

سطوح آموزشی برای دریافت دیپلم آبی روسیه چیست

قیمت دیپلم آبی – هزینه دیپلم آبی

  • کارشناسی: ۴ سال
  • متخصص: ۵ سال (همان دوره کارشناسی بوده که برای برخی از رشته‌ها است که بعد از آن دانشجو وارد دوره دکتری می‌شود.)
  • فوق لیسانس: ۲ سال
  • آسپیرانت یا PHD : 4 سال
  • فوق دکتری

همچنین دوره‌های پزشکی در روسیه به صورت ۵ ساله برگزار می‌گردد.

برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور روسیه، معمولا باید ابتدا دوره لیسانس یا فوق لیسانس را در این کشور سپری کرده و در دوره بعدی از بورسیه استفاده کنید. برای این منظور دانشجو باید در ماه می در سایت وزارت علوم ثبت نام نماید. برای دریافت این بورسیه باید نمره‌های مناسبی در دوره‌های قبلی کسب کرده باشید. در غیر این صورت شانس کمی برای دریافت بورسیه دارید.

موسسه ستاره داوود، به همراه روس پدیا ، شرکت دریافت کننده دیپلم آبی روسیه، بر خلاف بسیاری از همکاران ، همواره صداقت را به عنوان اصل کاری خود قرار داده و سعی می‌کند تا دانشجویان را در زمینه دریافت بورسیه و همچنین خدمات تحصیلی در روسیه یاری دهد.

 

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید