برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دندان پزشکی در روسیه

دندان پزشکی در روسیه

دندان پزشکی در روسیه

رشته دندان پزشکی در روسیه یکی از رشته های پرطرفدار در کشورمان به حساب می اید که رشته تحصیلی دندان پزشکی را میتوان به عنوان یکی از بهترین رشته های علوم پزشکی به حساب آورد که علاوه بر بازار کار بسیار خوبی که در اکثر کشورهای دنیا دارد در کشورمان نیز یکی از بازارکارهای پرسود را به خود اختصاص داده است . رشته دندان پزشکی در روسیه یکی از رشته های محبوب در این کشوره محسوب می شود ما در ادامه سعی داریم درباره این موضوع مواردی چند رو برایتان بازگو کنیم

تحصیل در رشته دندانپزشکی علاوه بر این که متقاضیان و دانشجویان بسیار بالایی را در کشورمان دارا می باشد هر ساله به ارزوی خیلی عظیمی از این متقاضیان در کنکورهای سراسری کشورمان تبدیل شده است. با توجه به رقابتی بودن بالای این رشته تحصیلی در بین دانش آموزان و متقاضیان و همچنین پایین بودن ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی در کشورمان بسیاری از این متقاضیان در رشته دندان پزشکی قبول نمی شوند و مجبور به ادامه تحصیل در رشته های دیگر می گردد و قید این رشته تحصیلی جذاب را بل کل می زنند.

با توجه به مواردی که گفته شد بسیاری از افراد به دنبال این هستند که این رشته را در کشور های دیگر پیدا کنند و ارزوهای خود را محقق نمایند . یکی از این کشورها که رشته دندان پزشکی را یکی از بهترین رشته ها ارزیابی میکند کشور روسیه است . کشور روسیه که همه ساله به عنوان یکی از هم پیمانان قدرتمند کشورمان به حساب می آید به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در علوم پزشکی و دانشگاهی نیز به حساب می آید که در سالیان اخیر خواستگاه جدیدی برای دانشجویان بین المللی به خصوص ایران فراهم کرده است.

یکی از دلایلی که دانشگاه های روسیه را در علوم پزشکی جذاب نموده است پایین بودن هزینه های تحصیلی در این کشور به خصوص در رشته های پزشکی است که رشته دندان پزشکی در روسیه نیز از این این موضوع برحضر نمی باشد. رشته دندان پزشکی در روسیه علاوه بر دارا بودن دانشگاه های معتبر ، بزرگ و قدیمی در این کشور نزدیک بودن به کشورمان و همچنین ارزان بودن هزینه زندگی در این کشور ، برای متقاضیان تحصیل در این رشته را خواستگاه استثنایی برای داوطلبان کشورمان قرار داده است

این موضوع را نیز باید اضافه نمود که بنابر لیست اعلامی دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت کشور، چنین دانشگاه کشور روسیه در داخل این لیست قرار گرفته اند که تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان روسی را مورد تائید وزارت بهداشت و درمان کشورمان قرار داده است. بنابر این شما می توانید بدون هیچ نگرانی ای وارد یکی از این دانشگاه ها شوید و همانند تحصیل در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی داخل ایران به این رشته پر درآمد و آینده دار وارد شوید.

با توجه به لیست اعلامی دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و درمان در سال ۲۰۲۰، دانشگاه های مورد تائید ایران در رشته دندانپزشکی کشور روسیه عبارتند از دانشگاه دندانپزشکی سماشکو مسکو و همچنین دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ می باشد که هر ساله این لیست تاییدیه مورد بازبینی قرار میگیرد و احتمال اضافه شدن دانشگاه های دیگیری نیز به این دانشگاه ها می باشد که خوشبختانه در سال ۲۰۲۱ دانشگاه معتبر کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ یعنی دانشگاه ملی این شهر به لیست مورد تایید این وزارتخانه راه پیدا کرده است

این دانشگاه ها تنها دانشگاه های مورد تائید ایران در رشته دندانپزشکی در روسیه می باشند، البته این رو باید اضافه نماییم که تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه ها  به زبان روسی  مورد تائید می باشد و دیگر زبان ها مورد تایید نمی باشد.

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو که یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت می باشد جزو اولین دانشگاه هایی می باشد که در کشور روسیه با ادغام موسسه دندان پزشکی قدیمی این کشور در مسکو تشکیل شده است. دانشگاه سماشکو مسکو روسیه به صورت اختصاصی به تربیت و تعلیم دندان پزشکان و نیازهای دندان پزشکی مردم این کشور تاسیس شده است و از این حیث شهرت بسیار بالایی در این رشته تحصیلی در کشور روسیه به خود اختصاص داده است . البته دانشگاه سماشکو مسکو روسیه دارای دیگر رشته های پزشکی نیز می باشد اما رشته زبان زد این دانشگاه رشته دندان پزشکی می باشد که شهره خاص و عام در این کشور است.

از دیگر دانشگاه هایی که رشته دندان پزشکی را تدریس مینماید و دارای مجوز از وزارت ایران می باشد یکی از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی این کشور یعنی دانشگاه پاولوف روسیه می باشد که متاسفانه در سطح بین المللی رنکینگ خوبی ندارد که یکی از نکات منفی این دانشگاه به حساب می آید. به هر حال

دانشگاه دندانپزشکی پاولوف نیز به عنوان یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی در روسیه شناخته می شود، متاسفانه رنکینگ دانشگاه پاولوف در سطح جهانی خیلی بالا نمی باشد که این یکی از نکات منفی این دانشگاه می باشد. این دانشگاه نیز به مانند دانشگاه سماشکو رشته های پزشکی و دندان پزشکی را به زبان روسی تدریس مینماید و تنها این زبان است که تسط وزارت بهداشت کشور ایران تایید شده است البته این را نیز بدانید که تحصیل به زبان های دیگر به خصوص انگلیسی نیز تحت شرایطی خاص میتواند به تایید وزارت بهداشت برسد.

دانشگاه دندان پزشکی پاولوف روسیه دریکی از شهرهای زیبای روسیه یعنی شهر سنت پترزبورگ این کشور پهناور قرار گرفته است که از نکات مثبت این دانشگاه به حساب می اید و داوطلبین میتوانند در طی طول تحصیل خود در زمان اوقات فراغت در این شهر زیبا زندگی خوبی داشته باشند و گشت و گذار خوبی را سپری نمایند.

در سال ۲۰۲۱ در اخرین تاییدیه دانشگاهی توسط وزارت بهداشت ایران دانشگاه ملی سنت پترزبورگ نیز مورد تایید قرار گرفت و رشته دندان پزشکی این دانشگاه نیز به این دو دانشگاه اضافه گردید . این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های کشور روسیه نیز به حساب می اید پس از این که در سال ۲۰۱۸ از لیست مورد تایید خارج شد امسال با پگیری هایی که انجام شد دوباره به لیست تاییدیه وزارت برگشت و از امسال دانشجویان میتوانند در رشته دندان پزشکی در این دانشگاه معتبر که در سطح جهانی نیز اعتبار خوبی را دارد به تحصیل ادامه دهند.

دانشگاه هایی با رنکینگ بهتر نیز برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در روسیه وجود دارند، دانشگاه هایی ماند اوفا و پدیا سنت پترزبورگ،  که می توان پس از فارغ التحصیلی با یکی از شرایط ارائه شده توسط وزارت بهداشت، مدرک فرد را در ایران مورد ارزیابی قرار داد. تمامی این موارد مختص به ان است که شما پس از تحصیل خواهان بازگشت به کشورمان ایران باشید در غیر این صورت تمامی مدارک تحصیلی در رشته دندان پزشکی و یا پزشکی در اکثر کشورهای دنیا مورد پذیرش و قبولی قرار میگیرد.

دندان پزشکی در روسیه

حال باید بدانیم تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه چند سال به طول می انجامد؟

شما این را باید بدانید که تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه در حدود ۵ سال به طول می انجامد. همانطور که در مقاله ” تحصیل پزشکی در روسیه ” اشاره نمودیم، دندانپزشکی ۱ سال کمتر از پزشکی می باشد و این شاید برای بسیاری از داوطلبان رشته های علوم پزشکی و دندان پزشکی، خوشایند باشد.

دانشجو و متقاضی تحصیل در رشته دندان پزشکی پس از گذشت ۵ سال  چه به تحصیل به زبان انگلیسی و چه به زبان روسی در زمان فارغ التحصیلی می توانند در کشورهایی که این دانشگاه ها توسط وزارت بهداشت آن کشور مورد تایید قرار گرفته اند به طبابت بپردازند .

پس از ۵ سال تحصیل در رشته دندانپزشکی  در کشور روسیه چه به زبان روسی و چه به زبان انگلیسی با عنوان دندانپزشک عمومی فارغ التحصیل می شوید و می توانید در کشور های مورد تایید وزارت آن کشور آغاز به کار نمایید.

از دیگر شرایط رشته دندانپزشکی در روسیه که موجب جذاب شدن این رشته تحصیلی میشود این موضوع می باشد که شما برای تحصیل در این رشته در کشور روسیه نیازی به داشتن مدرک دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته تجربی ندارید و با هر دیپلمی در هر رشته ای می توانید برای ورود به رشته دندانپزشکی اقدام نمایید. همچنین از دیگر شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه عدم وجود محدودیت سنی برای آن می باشد و شما با هر سنی می توانید اقدام نمایید.

در کل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در روسیه دارای شرایط سنی و مدرکی نمی باشند.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه به چه میزان است؟

در رابطه با هزینه های تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه باید این را اضافه کرد که شهریه این رشته بسته به دانشگاه مورد نظر و زبان تحصیل شما متفاوت می باشد. اما در سال ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ شهریه دندانپزشکی دانشگاه سماشکو و همینطور شهریه دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ که رشته دندانپزشکی آن مورد تائید کشور ایران می باشد از قرار زیر می باشد:

شهریه دندانپزشکی دانشگاه سماشکو مسکو در سال تقریبا مبلغ ۸۵۰۰ دلار می باشد.

شهریه دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ در سال تقریبا مبلغ ۴۵۰۰ دلار می باشد.

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که این دو دانشگاه دارای ظرفیت های محدودی می باشند که ورود به آنها را شاید مقداری دشوار کند. شما باید بدانید توصیه ما به شما انتخاب دانشگاهی هرچند غیر تائید ولی با رنکینگ خوب می باشد، زیر شما پس از فارغ التحصیلی از هر دانشگاهی می توانید پس از آن مدرک خود را با شرایط وزارت بهداشت ایران ارزشیابی کنید! برای اطلاع بیشتر در این مورد با ما تماس بگیرید.

از برخی دیگر از دانشگاه هایی که رشته دندانپزشکی را در روسیه به داوطلبان ارائه می کنند، می توان به دانشگاه های ایالتی اوفا و یا دانشگاه پزشکی مچنیکوف و دانشگاه پدیا سنت پترزبورگ نیز اشاره کرد. همچنین یکی از بهترین دانشگاه های دیگر نیز دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می باشد که این دانشگاه هم رشته دندانپزشکی روسیه را برای علاقمندان با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می کند. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه ها از سالی ۳۵۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار متفاوت می باشد که شما می توانید برای اطلاع کامل از شرایط هر یک از این دانشگاه ها به صفحه اختصاصی آن دانشگاه وارد شوید.

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید