برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دانشگاه پیراگوف مسکو

دانشگاه پیراگوف مسکو

دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مسکو روسیه (دانشگاه پیراگوف مسکو)

Pirogov Russian National Research Medical

در سال ۲۰۲۱ وزارت بهداشت و درمان کشور ایران طی لیستی تایید نمود که یکی از بهترین و مهم ترین دانشگاه های کشور روسیه که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران نیز می باشد دانشگاه پیراگووا در شهر مسکو روسیه می باشد که یک مرکز اماده سازی محققین در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، روانشناسی و … می باشد که هر ساله بالغ بر ۱۰٫۰۰۰ متقاضی در برنامه های اموزشی این دانشگاه شرکت میکنند و به تحصیل خود ادامه می دهند.

دانشگاه پیراگووا یا دانشگاه پیراگوف مسکو بیش از صد و پنجاه  کلینیک پزشکی را در خود می بینید  و همچنین  دو مرکز تحقیقاتی مجهز که تحت پوشش دانشگاه پزشکی ملی تحقیقاتی پیراگووا در شهر مسکو دایر شده اند و  مشغول به فعالیت هستند. دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا تنها دانشگاهی در روسیه است که عنوان بین المللی را در نام خود یدک می کشد و همچنین تنها دانشگاهی است که برنامه های اموزشی دو دیپلم (دیپلم روسی به علاوه دیپلم از یک دانشگاه در اتحادیه اروپا) را به فارغ التحصیلان خود ارایه می نماید.

در حال حاظر دانشگاه تحقیقاتی پزشکی پیراگوف برنامه دو دیپلم در رشته پزشکی خود را مشترک با دانشگاه میلان ایتالیا به پیش می برد.

دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگوف یکی از دانشگاه هایی است که در فهرست دانشگاه های مورد قبول آیلتس می باشدو حق برگزاری انحصاری امتحان ایمت (تست بین المللی پذیرش پزشکی ، کمبریج) در فدراسیون روسیه و کشور های مشترک المنافع را دارا می باشد. همچنین این دانشگاه عنوان دانشگاه ملی تحقیقاتی را برای خود در شهر مسکو متصور می باشد.

سرگئی اناتولیویچ لوکیانوو دکترای زیست شناسی متولد ۱۹۶۳ ریاست این دانشگاه را از سال ۲۰۱۶ تا به امروز به عهده گرفته است. از این دانشگاه می توان به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی و شناخته شده در رشته های پزشکی و علوم پزشکی در کشور روسیه شناخته نام برد که توانسته است اسم و رسمی را برای خود در کشور روسیه برپا نماید.

در زیر میخواهیم نگاهی داشته باشیم به طول دوره های تحصیلی در دانشگاه پزشکی تحقیقاتی پیراگوف روسیه (پیراگوف) در شهر مسکو :

تحصیل دراین دانشگاه در رشته های پزشکی شش ساله می باشد

همچنین تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشگاه پیراگووآ (پیراگوف) در حدود  پنج سال می باشد.

در رشته داروسازی نیز حدود پنج سال است .

مدت زمان  تحصیل در رشته روانپزشکی دانشگاه پیراگووا (پیراگوف) نیز پنج ونیم ساله می باشد

تدریس در این رشته ها برای دانشجویان به زبان روسی می باشد.

تاریخچه دانشگاه پزشکی پیراگووا (پیراگوف)

زمان تاسیس دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا به سال ۱۹۰۶ میلادی بر می گردد که به دوره های پزشکی زنانه می پرداخت که بعد ها به دانشگاه تبدیل شد و در سال ۱۹۵۶ نام جراح معروف کشور روسیه یعنی نیکولای ایوانویچ پیراگووا بر آن گذاشته شدو تا به امروز این دانشگاه با این نام در روسیه شناخته می شود

پیراگوو از پایه گذاران اصلی جراحی نظامی بود. او ابزار الات بسیاری برای جراحی نظامی اختراع کرده است. دانشگاه ملی تحقیقاتی پیراگووا مسکو به دومین دانشگاه دولتی مسکو نیز معروف است.

پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

رنکینگ جهانی دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا (پیراگوف) مسکو:

دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا یا پیراگوف شهر مسکو روسیه در سال ۲۰۲۰ در سیستم رتبه بندی شرکت تایمز توانست رتبه ۱۰۰۱ را در بین دانشگاه های پزشکی در دنیا را به خود اختصاص دهد . همچنین دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا بر اساس رتبه بندی کیو اس در همین سال توانست رتبه ۴۵۱ جهان را کسب نماید.

لازم است این را نیز بدانید که این دانشگاه براساس سیستم رتبه بندی راوند که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است رتبه ۴۴ را به خود اختصاص دهد و همچنین رتبه ۱۶ در روسیه را کسب نماید.

وضعیت خوابگاهی دانشگاه پزشکی پیراگووآ (پیراگوف) به چه صورت می باشد؟

دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا دارای خوابگاه های مناسبی در شهر مسکو می باشند و همچنین این دانشگاه دارای ۴ ساختمان مختلف خوابگاهی که با ظریفیتی در حدود ۳۲۸۰ نفر برای دانشجویان می باشد. شما میتوانید به راحتی با کارشناسان ما در روس پدیا و شرکت ستاره داوود تماس حاصل نمایید تا از کم و کاستی های خوابگاهی در این دانشگاه مطلع شوید. قیمت هر خوابگاه برای دانشجویان خارجی ماهانه در حدود ۱۶۳۸ روبل روسیه می باشد که متاسفانه با نوسانات روزانه ارز در کشورمان نمیتوان قیمتی به تومان وارد کرد. همچنین اتاق های این خوابگاه ها ظرفیتی سه الی چهار نفری دارا هستند. همچنین میتوان به این اشاره کرد که تمامی وسایل زندگی برای دانشجویان در این خوابگاه ها کاملا محسا می باشد و اتاق ها تمیزی و از وضعیت کاملا قابل قبولی دارا می باشند.

کمسیونی که برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مسکو تشکیل جلسه میدهند در آدرس زیر در شهر مسکو واقع شده است و ملاقات برای ثبت نام باید با وقت قبلی صورت بپذیرد:

۱ Ostrovityanova st., Moscow 117997, Russia

همانطور که قبلا اشاره شد دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا دارای برنامه اموزشی دو دیپلم در رشته پزشکی شش ساله و زیست شناسی چهارساله است. دانشگاه های همکار در اروپا جهت صدور دیپلم دوم:

  • دانشگاه تورین در ایتالیا
  • دانشگاه میلان ایتالیا
  • دانشگاه ورگات در شهر رم ایتالیا
  • دانشگاه پراگ در جمهوری چک

در دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مسکو تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی امکان پذیر است. امتحان ورودی برای علاقهمندان شامل دروس زیست و شیمی است.

ظرفیت دانشگاه پزشکی پیراگووآ (پیراگوف)

ظرفیت دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مشکو در رشته های مختلف در جدول زیر آمده است:

رشته پزشکی ۴۹۰ نفر
رشته دندان پزشکی ۱۱۰ نفر
داروسازی ۴۸ نفر
زیست شناسی ۴۵ نفر

دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در روسیه سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ :

پس از انتشار آخرین لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ مشخص گردید دانشگاه پیراگوا مسکو نیز به این لیست وارد گردیده است و این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ مورد تائید وزارت بهداشت و درمان ایران قرار گرفته است. دانشگاه پیراگوا یکی از بهترین دانشگاه های کشور روسیه در جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر از نحوه ورود و اخذ پذیرش از این دانشگاه کشور روسیه با مشاوران روس تحصیل تماس حاصل نمایید.

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید