برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه

یکی از دانشگاه های قدیمی کشور روسیه دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه می باشد که در سال  ۱۸۹۷ میلادی در این شهر به عنوان اولین دانشگاه پزشکی روسی برای زنان تاسیس شد. این دانشگاه حال پس از بیش از ۱۰۰ سال تبدیل به یکی از دانشگاه های پیشرو در روسیه و جهان شده است همچنین از این دانشگاه می توان به عنوان یکی از ده مدرسه برتر پزشکی در اروپا نام برد.

دانشگاه دندانپزشکی  و پزشکی پاولوف نیز به عنوان یکی دیگر از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی در روسیه شناخته می شود، متاسفانه رنکینگ دانشگاه پاولوف در سطح جهانی خیلی بالا نمی باشد که این یکی از نکات منفی این دانشگاه می باشد. به هر حال رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ به زبان روسی از نظر وزارت بهداشت ایران مورد تائید می باشد. این دانشگاه در شهر زیبای سن پترزبورگ کشور روسیه واقع شده است که این خود به تنهای می تواند امتیاز مثبتی از نگاه داوطلبان باشد، زیرا در طول تحصیل می توانند در این شهر زیبا زندگی کنند و اوقات خود را بگذرانند.

دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه هم اکنون یکی از دانشگاه های برتر حوزه پزشکی در روسیه به حساب می اید . این دانشگاه در حال حاظر دارای ۷۵ بخش مختلف می باشد و همچنین سالانه بیش از ۵ هزار دانشجو را در خود جای داده است. از کلینیک های پزشکی عمومی تا موزه ها و کلیساهای جامع و کتابخانه ها و استخر و سالن های ورزشی تفریحی و همچنین خوابگاه های مجهز از دیگر امکانات این دانشگاه به حساب می آید که در ادامه به ان ها اشاره خواهیم کرد.

ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه پاولوف سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به شرح ذیل است که امیدواریم در سال ۲۰۲۱ این تعداد افزایش پیدا کند :

یکی از مشکلات عمده این دانشگاه تعداد محدود و نسبتا پائین ظرفیت ورودی دانشجویان کورس جدید به دانشگاه می باشد، بر همین اساس و با اعلام دانشگاه پاولوف این سال تحصیلی ظرفیت اختصاص یافته پذیرش دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به صورت زیر می باشد:

ظرفیت پذیرش دانشجو دانشگاه پزشکی پاولوف
رشته تعداد پذیرش آزاد تعداد پذیرش بورسیه تعداد کل
پزشکی ۵۳ ۲۵ ۷۸
دندانپزشکی ۴۹ ۷ ۵۶

بررسی رنکینگ جهانی دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ

رتبه دانشگاه پاولوف در دنیا چند است؟

جدای از این موضوع که این دانشگاه یکی از دانشگاه های خوب کشور روسیه به شمار می آید اما این دانشگاه دارای رتبه های خوبی متاسفنه در سطح جهان نمی باشد. سه سیستم جامع بین المللی امتیازدهی به دانشگاه ها به نام های QS ، شانگهای و تایمز همگی رتبه خوبی را برای دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ لحاظ نکرده اند و بعضا این دانشگاه را رتبه بندی نیز نکرده اند.

برای مشاهده رتبه بندی دانشگاه پاولوف در وبسایت تایمز اینجا را کلیک نمایید.

متاسفانه وبسایت شانگهای نیز این دانشگاه را در لیست ارزشیابی های خود قرار نداده است.

به هر حال این دانشگاه بنا بر دلایلی جزو دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران بوده و هرساله ورودی بسیاری را از کشورمان دریافت می نماید. ما شما را برای ورود به این دانشگاه یاری می نماییم.

شهریه دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ

هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف چقدر است؟

نکته قابل توجه برای متقاضیان عزیز این است که پذیرش رشته دندانپزشکی به زبان غیر روسی یا انگلیسی در دانشگاه پاولوف وجود ندارد و متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه می توانند تنها در رشته پزشکی ثبت نام کنند که البته تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیست، هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ در رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدودا سالیانه ۵۵۰۰ دلار می باشد همچنین هزینه پادفک پزشکی دانشگاه پاولوف سالینه مبلغ حدود ۲۵۰۰ دلار می باشد و همچنین هزینه خوابگاه دانشگاه پزشکی پاولوف برای یک سال تحصیلی مبلغی حدود ۱۰۰۰ دلار می باشد.

یکی از مهترین مسائل این می باشد که دانشگاه پاولوف به همراه دانشگاه سماشکو مسکو از دانشگاه هایی هستند که در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه بهداشت و درمان ایران در سال ۲۰۲۰ قرار داشتند که خوشبختانه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ روسیه که دانشگاهی به غایت بزرگتر و معتبرتر از این دو دانشگاه نیز میباشد وارد لیست مورد تایید در سال ۲۰۲۱ شده است . حال باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بین این دانشگاه ها کدام یک از مقرون به صرفه تر می باشد و هزینه کمتری برای تحصیل میطلبد . از نظر کارشناسان ما و مشاوران حقوقی شرکت هزینه های زندگی در شهر مسکو و سنت پترزبورگ و همچنین شهریه رشته دندانپزشکی این دانشگاه ها شما با نصف هزینه قابل پرداخت برای تحصیل در دانشگاه پاولوف می توانید مدرک دندانپزشکی خود را دریافت کنید و همچنین امکانات شهری سنت پترزبورگ به مراتب آسان تر و بهتر از شهر بزرگ مسکو می باشد. انتخاب با شماست…

دانشکده های دانشگاه پاولوف

دانشکده پزشکی

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده تربیت بدنی فرهنگ

دانشکده روانشناسی بالینی

دانشکده دانشجویان بین المللی

دانشکده تحصیلات تکمیلی در پرستاری

موسسه پرستاری

دانشکده تحصیلات تکمیلی

دانشکده دوره پیش دانشگاهی

کلینیک دانشگاه

گوارش

دندانپزشکی

جراحی قفسه سینه

پیوند مغز استخوان

و ….. را اشاره نمود .

دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ روسیه

مراکز تحقیقاتی مستقر در دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ

مرکز پزشکی

مرکز تحقیقات علمی

مرکز علمی و متدولوژی پزشکی مولکولی کشور روسیه

مرکز تحقیقات منطقه ای  روانشناسی

مرکز فازهای اولیه آزمایشات بالینی

امكانات دانشگاه پاولوف:

دانشگاه پاولوف دارای چندین و چند امکانات متونع مختلف می باشد که  شامل ٦٤ ساختمان به شرح زیراست :

کلینیک ها

دپارتمان ها : دپارتمان های بزرگ کلینیکی و موسسات علمی مستقر در محوطه دانشگاه های مختلف این کشور ، کلینیک های خاص و مخصوص به  خود را نیز دارا می باشند و همچنین  بیمارستان و دپارتمان های درمانی، دپارتمان بیماری های داخلی،  دپارتمان جراحی عمومی، بیمارستان و دپارتمان های جراحی از امکانات دانشگاه پاولوف روسیه به حساب می آیند.

آزمایشگاه های علمی مخصوص به رشته های تحصیلی

کتابخانه های مجهز

اتاق  های  مخصوص کامپیوتر

۴  خوابگاه برای دانشجویان و پزشکان متخصص

تعدادی  از این ساختمان ها در خارج از محوطه دانشگاهی قرار گرفته اند، و در سطح شهر چندين بيمارستان درجه یک نیز جزو دانشگاه می باشند و تقریبا حدود ۴۳ بیمارستان با مجهزترین امکانات برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی استفاده می شود

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید