برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس

دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس

دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس

بزرگترین دانشگاه آموزش عالی دولتی روسیه، دانشگاه ریاست جمهوری روسیه یا دانشگاه رانخیگس نام دارد که در شهر زیبای مسکو یعنی پایتخت کشور روسیه قرار گرفته است. این دانشگاه با نام رسمی آکادمی اقتصاد و علوم مدیریت عمومی ریاست جمهوری روسیه معروف و شناخته شده است و دیگر اینکه فعالیت آن تحت نظر رئیس جمهور کشور روسیه قرار دارد. نکته مهم و قابل توجهی که در مورد دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس روسیه وجود دارد این است که این دانشگاه، امروز به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی و اقتصاد در کشور روسیه و سراسر اروپا معروف است که این امر در سال ۲۰۱۰ با ادغام ۱۲ موسسه آموزشی به این دانشگاه انجام شده است.

به طور کلی باید بگوییم که ۲۲ دانشکده در دانشگاه رانخیگس روسیه واقع شده است و همچنین یک دانشکده دیگر نیز تحت عنوان دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت دولتی دارد که فعالیت آن زیر نظر دولت فدرال روسیه انجام می‌شود و یک نهاد مشورتی در این کشور شمار می‌آید. عبارت روسی و رسمی این دانشگاه کمی طولانی است اما مخفف و کوتاه شده آن، همان دانشگاه رانخیگس میباشد. نکته قابل توجه دیگری که در مورد این دانشگاه وجود دارد این است که در ۸ ناحیه از فدرال کشور روسیه، ۵۴ شعبه از این دانشگاه وجود دارد که مسئولیت نمایندگی آن را بر عهده گرفته اند.

در کشور روسیه دانشگاه ریاست جمهوری روسیه، بزرگترین موسسه آموزش عالی به شمار می‌آید که امروزه دانشجویان زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند.

البته این را هم بگوییم که زیر نظر بانک مرکزی کشور روسیه، ۵ موسسه آموزش عالی اقتصادی نیز در سال ۲۰۱۷ به این دانشگاه ملحق گردیدند که این امر با مصوبه دولت کشور روسیه در سال مذکور انجام شد. اگر بخواهیم یک توصیف کلی از رشته‌هایی که در این دانشگاه پذیرش می‌شوند داشته باشیم باید بگوییم که دانشگاه رانخیگس در مقطع کارشناسی ۱۱۷ رشته دارد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز دارای ۱۵۰ رشته است که متقاضیان می‌توانند در رشته مورد نظر خود در این دانشگاه ثبت نام کنند.

تاریخچه دانشگاه ریاست جمهوری روسیه

در دانشگاه رانخیگس روسیه یکی از آکادمی هایی که در سال ۱۹۷۷ تحت نظارت ریاست جمهوری دولت روسیه، فعالیت خود را شروع کرد آکادمی ملی اقتصاد بود که هدف آن پرورش کارکنان متخصص برای دولت، پرورش مدیران و کارآفرینان اقتصادی برای آینده کشور و همچنین پرورش اقتصاددانان خبره بود. در سال ۲۰۱۰ این دانشگاه چیزی بیش از یکصد هزار فارغ‌التحصیل داشت که هر کدامشان در رشته‌های مختلفی تحصیل کرده بودند که تعداد زیادی از این فارغ‌التحصیلان، بعدها به مقام های بسیار بالایی در دولت روسیه دست پیدا کردند.

برای مثال بعضی از آنها به نخست وزیری رسیدند و برخی دیگر به صندلی های عالی مدیریتی کشور مثل ریاست جمهوری نیز دست یافتند. البته عده‌ای دیگر نیز، امروزه در سطح جهانی بسیار معروف هستند و از بازرگانان مشهور کشور روسیه به شمار می‌آیند.

این دانشگاه علاوه بر دانشجویان اهل کشور روسیه، دانشجویان دیگری نیز از کشورهای خارجی دارد که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر این دانشگاه را انتخاب کرده اند. قابل ذکر است دانشگاه رانخیگس بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی خارجی دارد که رشته تحصیلی آنها اقتصاد و مدیریت است. علاوه بر آن چیزی بیش از ۵ هزار استاد دانشگاه و ۱۹۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به فعالیت و تحصیل هستند. همچنین دانشگاه رانخیگس در حوزه علوم اقتصادی و مدیریتی چیزی بیش از هزار دکتر متخصص و معروف دارد.

نمایندگی سن پترزبورگ دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس

یکی از نمایندگی های بزرگ دانشگاه رانخیگس، در شمال غربی کشور روسیه و در شهر زیبای سن پترزبورگ واقع شده است و همچنین عنوان معتبرترین مرکز دانشگاهی در این شهر را به خود اختصاص داده است. هر ساله چیزی حدود ۲۵۰۰ دانشجو از طریق این نمایندگی، پذیرش می‌شوند و آموزش می‌بینند و در حال حاضر در این آموزشگاه، دانشجویان زیادی مشغول به تحصیل هستند به طوری که تعداد آنها به ۲۲ هزار نفر می‌رسد. اگر بخواهیم نگاه کوتاهی به برنامه‌های آموزشی دانشگاه رانخیگس داشته باشیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پادفک دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس سن پترزبورگ

دانشگاه رانخیگس روسیه، برای همه رشته‌ها از جمله علوم مهندسی و علوم پزشکی به صورت مجزا دوره پادفک رانخیگس را برگزار می‌کند و یکی از مرکزهای آموزش دوره ی آکادمی قبل از ورود به دانشگاه به شمار می‌آید که در شهر سن پترزبورگ واقع شده است. همچنین هزینه ثبت نام این دوره ها چندان زیاد نیست و از آنجایی که زمان های مختلفی برای پذیرش و ارائه دوره ها وجود دارد یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان دوره پادفک می‌باشد. قابل ذکر است بگوییم که این دانشگاه از معلمان باتجربه و خوبی استفاده می‌کند که در کار خودشان بسیار خبره هستند و به طور کلی کیفیت آموزش در این دانشگاه عالی است. قابل ذکر است که پادفک رانخیگس ، همان دوره آمادگی قبل از ورود به دانشگاه می‌باشد.

برای اطلاع از شرایط کلی دوره پادفک روسیه به اینجا مراجعه نمایید

زمان ثبت نام در دوره پادفک دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس

دانشجویان متقاضی دانشگاه رانخیگس می توانند از اوایل تیرماه مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنند تا در کلاسهای دوره پادفک که تقریباً از اوایل مهر ماه و یا اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود شرکت نمایند. البته این را هم بگوییم که پس از ارسال مدارک به دانشگاه باید نامه پذیرش را دریافت کنید که معمولاً این فرایند چیزی حدود ۳۰ روز طول می‌کشد پس بهتر است که در زمان اعلام شده، مدارک خود را ارسال کنید تا مراحل پذیرش نیز زودتر انجام گیرد. البته این را هم بگوییم که پذیرش در این دانشگاه تا آذرماه نیز ادامه دارد. قابل ذکر است که دانشجویان ایرانی هر ساله دعوتنامه های مختلفی از این دانشگاه دریافت می‌کنند که شما می‌توانید مصاحبه این دانشجویان را که در بخش رسانه گروه بین المللی ستاره داوود وجود دارد مشاهده کنید.

شهریه دوره پادفک در دانشگاه ریاست جمهوری رانخیگس

هر ساله دانشگاه رانخیگس روسیه، دانشجویان زیادی را در دوره پادفک پذیرش می‌کند و به طور کلی، میزان قبولی در این دانشگاه بالا است و دانشجویان برای گرفتن مدرک خودشان از این دانشگاه مشکل چندان زیادی ندارند.

حال اگر دانشجویی بخواهد در دوره پادفک این دانشگاه ثبت نام کند باید بگویم که شهریه پادفک دانشگاه رانخیگس کامل این دوره حدود ۲۵۰۰ دلار است که دانشجو بعد از اینکه وارد کشور روسیه شد به همراه نماینده ستاره داوود در این کشور، می‌تواند مبلغ مورد نظر را به حساب دانشگاه واریز کند. به طور کلی برای زندگی دانشجویی در شهر سن پترزبورگ به چیزی حدود ۲۰۰ و یا ۳۰۰ دلار در ماه نیاز دارید و همچنین برای خوابگاه دانشگاه رانخیگس باید ماهانه حدود ۱۵۰ دلار بپردازید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید…

همچنین می توانید در صورت علاقه به دانستن مطالب بیشتر و تکمیلی به وبسایت مرجع ما گروه بین المللی ستاره داوود مراجعه نمایید.

مدیریت

هرآنچه باید از روسیه بدانید

https://ruspedia.com

سوالی دارید؟ از ما بپرسید